@fkv.119: Hát azért... ne általánosítsunk szerintem :)
Van aki tök jó grafikát akar csinálni, vagy épp a COD a kedvenc játéka, és sok embert büszkeséggel tölt el az is, hogy 300 másik emberrel összehozott valami király játékot (most hogy mi a király, mindenki töntse el maga). És igen, abban igazad van, hogy valszeg az elején, mikor elkezded, nem feltétlen olyan helyen dolgozol ahol 100% megvalósítod az álmaid, de ez is egy karrier, és valahol el kell kezdeni, fel kell fejlődni, hogy később azt mondhasd "azt csinálok amit akarok yolo"
Hobbiból indie fejleszteni az egyik legmenőbb dolog szerintem, de ne tévesszük össze a karrierépítéssel... Főleg ezen a piacon, ahol annyi játék van, hogy hiába csinálsz fantasztikus cuccot, főleg mobilra, azt a 20 embert, aki esetleg megtalálja, talán boldoggá teszed... ettől függetlenül tényleg azt gondolom, hogy jó dolog, én is csináltam, és minden percét élveztem :) 0 Ft-ot kerestem vele :D
A nagyobb cégek legalább tudják, hogy lehet eladni valamit, és ha jó helyen vagy, te is meg tudod tanulni. Meg minden mást is, ami iszonyatosan nagy tudástőke lesz a továbbiakban, főleg ha saját cuccot akarsz majd nyomni. Meg amúgy általában azért rakják be a bónusz rendszereket, hogy mindenkinek érdeke legyen jó terméket gyártani, ami minél sikeresebb, annál több lóvét osztanak vissza. Megint csak hagyjuk, hogy ez a konkrét bevétel viszonylatában mennyire nagyvonalú :D De a betonozásnál biztos jobban jövedelmez, meg lesz ingyen kávé és csocsóasztal.
"És innen egyenesen jön, hogy miért ne dolgozna valaki játékfejlesztésben, aki szeret játszani?"
Hát mert beraknak egy 2345234. COD-ra, és már a gondolatától elhányod magad, nem a te álmaid játéka lesz, hanem valami hugymeleg x+1. folytatás, amit lewarezolni se akarsz, mert még a vinyóhelyet is sajnálod rá, nemhogy egy fűszálat keresztbe tenni az elkészültéért. Ez is csak egy meló, aminek majd elmondhatod hogy az 1/543-ad része a tied belőle, annyit tettél hozzá.
Ha már nagyon játékot akarnék fejleszteni, írnék egy indiet, egyedül vagy max 1-2 haverral, amiről elmondhatom hogy az enyém. Valami Vampire Survivors szerűséget. Gfx 0, játékélmény 100%. Csakis olyat ami nem tucatklón. Lehetőleg mobilra, hogy a retyón / unalmas meló közben is lehessen nyomni, tehát hasznos is legyen. :) Hogy pénzt hogy látnék belőle? Azt nem tudom. Miért, egy nagy játékfejlesztőnél mivel látok többet a fizetésemnél? Érint hogy sikeres legyen? Dehogy. Csak lenyomni mint az aszfaltozást a mellékutcában...
Jó játékot kell csinálni, akkor nincs baj. Aki meg szart gyárt, az megérdemli a csődöt. Amíg nem jönnek rá hogy nem x+1. rókabőrre vágyunk, addig hadd égessék csak a pénzt, reméljük mihamarabb a seggére vernek, és nem lesz mit.
Nálam eleve kizáró ok ha egy játék valami tévé/mozifilmből készül, az olyan mint egy sorozat, tuti gagyi lesz, akármit csinálnak vele. És nagyjából nincs is más célja, csak egy életérzést közvetíteni, te vagy Herr Riporter, vagy valami más és csiribú-csiribá, medzsik... Általában az ilyen játékok név nélkül nem állnák meg a helyüket. Amelyik meg igen, annak nicns szüksége márkanévre. Egy játék legyen eredeti, ne valaminek az utánérzése.
@doggfather: igen, ezek mind jo kerdesek, amit a posztban illett volna kifejteni, engem is erdekelnenek a valaszok. Oszinten nem tudom az eredetet csak egyszer beleneztem es volt par video ami nagyon eredeti volt foleg kanadai, del-amerikai eloadok, sot Dolph Lundgren is adott elo, az is jo volt. Kb ennyi. Ez vmi preszizs lehet.
@gyászhuszár: na akkor te hátha el tudod mondani nekem, hogy mi ezeknek a lényege?
miért találták ki?
miben más, mint egy szabadegyetemi előadás?
miért esik hasra tőle mindenki?
En mindig nezem az osszes TEDet foleg az angol es spanyol nyelvu eloadok miatt. Sokat lehet tanulni belole, naprakesz infok mindenhonnan. Jo lett volna ha belinkeled a videot is.
Alapvető igazság, de semmit sem von le az értékéből. Még fel fogsz ismerni pár ilyet, aztán jön majd az a pont, ahol még ezekkel is falakba ütközöl, aztán pedig jön az a nehézség, amikor felismered majd, hogy sajnos néha ezekkel szembemenő módszerekre van szükséged a hatékonyság elérésére. De vigasztaljon, hogy jó úton jársz, és használod az eszedet, és a világ komplexitását sajnos nem lehet megoldóképletekbe sűríteni, mert az emberi tényező a befogadói más és más, mást és másként akar.
@puddin: Szerintem nem csak az van, hogy az átlagember nem érti, hanem az is, hogyha már dollármilliókat beleölnek egy termékbe, minél nagyobb közönséghez akarnak szólni. Ehhez pedig olyan karakterek kellenek, amik széles közönség számára elérhetővé teszik a játékot, így érthetőek. Ezért gyakran maradnak a sztereotipikus karakterek a nagyobb játékokban. Bár én azt érzem, hogy egyre nagyobb az igény az eredeti személyiséggel rendelkező karakterekre, úgyhogy azért pozitív vagyok.
Nagyjából ugyanaz a lényeg, mint a könyveknél és a filmeknél: a populáris játékok és szereplőik,, amelyeket általában multik készítenek, azzal a fő céllal, hogy minél többen megvegyék őket, mindig butábbak és egyszerűbbek lesznek, mert - szélsőségesen fogalmazva - az átlag user nem érti meg az Ullyssest, de megérti Coelhót. Az indie játékok között inkább megtalálja amit keres az, aki kreativitásra, összetett karakterekre, vagy más megközelítésre vágyik. Mindig lesz igény populáris, sablon karakterekre is és lesz igény kidolgozott jellemekre. Ahogy lesz igény művészfilmre, szépirodalomr, lesz szappanoperára és ponyvára is. Egyik sem jobb a másiknál, csak egy adott embernek, egy adott helyzetben, vagy egy adott játékkörnyezetben egyik jobban passzol.
Nekem női játékosként Geralt karaktere a Witcher sorozatból a nagy kedvenc, mert a mellett hogy a jellemét formálhatom a döntéseimmel és így válok igazán a részévé, egy számomra hihető, kellően földhöz ragadt, de még is mágikus azaz izgalmas lény szemén keresztül láthatom az egyébként remek történetű világot. Ezt támogatja a fehér haj, a sebhely, a testfelépítés és a karakán megjelenés. A baltával faragott arcvonalak pedig igazi westernhős érzetét keltik egy sokszor piperkőc giccses világ kontrasztjában. Azt akarom ezzel mondani, hogy szerintem a szereplők megítélésén sokat változtat maga a történet is, hogy milyen párhuzamban vagy kontrasztban áll és ezzel milyen feszültséget vagy harmóniát tud teremteni a játékosban. Ha a történet gyengélkedik sajnos akármilyen hihető a jellem, a főhős elvérzik, hiszen ki akarná a - itt kérek elnézést előre is -
"sarki fűszeres Pirike néni életét" végig játszani, hiába tehetné ezt Lara Croft felvezetett jellemével. Gondold végig, lenne a kezedben egy rengeteg lehetőséggel rendelkező karakter, akivel nem történik semmi, vagy csak épp valami, így az sem derül ki hogy mennyire lehetne jó. Szóval tökéletes főhős karaktert alkotni szerintem nem lehet önmagában. Főhős típust választani a történethez, ami hihető benne, és belehelyezni a történetbe szerintem két külön dolog, de szerethető-átélhető szerintem csak az utóbbitól lesz, azaz a főhős része kell legyen a történet is.
@Equinoxe: Igen, azt én is szeretem hogyha egy egész életút meg van mutatva, akkor sokkal jobban érződik hogyan fejlődött a karakter. Általában csak a középső állást látjuk, amikor már valamilyen, de nem tudjuk hogyan jutott oda, milyen élmények formálták.
@golemson: Örülök, hogy tetszik a blog, meg a cikk! Mindig nagyon jól esik hogyha látom, hogy mások is hasonló dolgokon agyalnak.
Amúgy szerintem a tiéd a legjobb megközelítés: meg kell csinálni, leszűrni belőle a tapasztalatot és a következőt jobban csinálni. Hogyha valaki mindig a tökéleteset akarja megalkotni, akkor sosem fog belekezdeni semmibe. Hajrá a játékoddal, majd ha kész van belőle valami, szívesen megnézném!
Mindent játékokról és fejlesztésről
Developer Pixie
Developer Pixie
Utolsó kommentek:
Developer Pixie 2024.02.16. 09:17:13
Van aki tök jó grafikát akar csinálni, vagy épp a COD a kedvenc játéka, és sok embert büszkeséggel tölt el az is, hogy 300 másik emberrel összehozott valami király játékot (most hogy mi a király, mindenki töntse el maga). És igen, abban igazad van, hogy valszeg az elején, mikor elkezded, nem feltétlen olyan helyen dolgozol ahol 100% megvalósítod az álmaid, de ez is egy karrier, és valahol el kell kezdeni, fel kell fejlődni, hogy később azt mondhasd "azt csinálok amit akarok yolo"
Hobbiból indie fejleszteni az egyik legmenőbb dolog szerintem, de ne tévesszük össze a karrierépítéssel... Főleg ezen a piacon, ahol annyi játék van, hogy hiába csinálsz fantasztikus cuccot, főleg mobilra, azt a 20 embert, aki esetleg megtalálja, talán boldoggá teszed... ettől függetlenül tényleg azt gondolom, hogy jó dolog, én is csináltam, és minden percét élveztem :) 0 Ft-ot kerestem vele :D
A nagyobb cégek legalább tudják, hogy lehet eladni valamit, és ha jó helyen vagy, te is meg tudod tanulni. Meg minden mást is, ami iszonyatosan nagy tudástőke lesz a továbbiakban, főleg ha saját cuccot akarsz majd nyomni. Meg amúgy általában azért rakják be a bónusz rendszereket, hogy mindenkinek érdeke legyen jó terméket gyártani, ami minél sikeresebb, annál több lóvét osztanak vissza. Megint csak hagyjuk, hogy ez a konkrét bevétel viszonylatában mennyire nagyvonalú :D De a betonozásnál biztos jobban jövedelmez, meg lesz ingyen kávé és csocsóasztal.
Bejegyzés: Ki akar játékfejlesztő lenni?
fkv.119 2024.02.16. 09:10:30
Hát mert beraknak egy 2345234. COD-ra, és már a gondolatától elhányod magad, nem a te álmaid játéka lesz, hanem valami hugymeleg x+1. folytatás, amit lewarezolni se akarsz, mert még a vinyóhelyet is sajnálod rá, nemhogy egy fűszálat keresztbe tenni az elkészültéért. Ez is csak egy meló, aminek majd elmondhatod hogy az 1/543-ad része a tied belőle, annyit tettél hozzá.
Ha már nagyon játékot akarnék fejleszteni, írnék egy indiet, egyedül vagy max 1-2 haverral, amiről elmondhatom hogy az enyém. Valami Vampire Survivors szerűséget. Gfx 0, játékélmény 100%. Csakis olyat ami nem tucatklón. Lehetőleg mobilra, hogy a retyón / unalmas meló közben is lehessen nyomni, tehát hasznos is legyen. :) Hogy pénzt hogy látnék belőle? Azt nem tudom. Miért, egy nagy játékfejlesztőnél mivel látok többet a fizetésemnél? Érint hogy sikeres legyen? Dehogy. Csak lenyomni mint az aszfaltozást a mellékutcában...
Bejegyzés: Ki akar játékfejlesztő lenni?
fkv.119 2024.02.16. 09:10:27
Bejegyzés: Településnyi dolgozót küldött el a Microsoft Blizzard - és ez még csak a kezdet
fkv.119 2024.02.16. 09:09:31
Bejegyzés: 2023 legsikeresebb játékai
fkv.119 2024.02.16. 09:09:27
Bejegyzés: Platinum Napló - Hogwarts Legacy
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2019.05.03. 12:54:10
Bejegyzés: TEDx a színpadról
Szaktanár 2019.05.03. 11:28:10
Bejegyzés: TEDx a színpadról
gyászhuszár 2019.05.03. 11:07:18
Bejegyzés: TEDx a színpadról
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2019.05.03. 10:57:27
miért találták ki?
miben más, mint egy szabadegyetemi előadás?
miért esik hasra tőle mindenki?
(láttam kb tucatnyi videót)
Bejegyzés: TEDx a színpadról
gyászhuszár 2019.05.03. 10:44:27
Bejegyzés: TEDx a színpadról
gyászhuszár 2019.05.03. 10:43:09
Bejegyzés: TEDx a színpadról
Szelid sunmalac 2019.05.03. 10:40:50
Na jo, legyen...sunaznam!
Bejegyzés: TEDx a színpadról
Dan da Man 2019.02.23. 12:02:39
Kitartást és sok sikert!
Bejegyzés: Játékfejlesztés = kommunikáció
Developer Pixie 2018.02.03. 13:56:42
Bejegyzés: Microsoft indie fejlesztői pályázat
Bitó Sándor Crapa 2018.02.03. 12:26:48
Bejegyzés: Microsoft indie fejlesztői pályázat
Developer Pixie 2017.11.17. 11:44:55
Bejegyzés: Milyen a jó játékkarakter?
puddin 2017.11.17. 11:36:55
Bejegyzés: Milyen a jó játékkarakter?
angrygold 2017.10.03. 18:49:29
"sarki fűszeres Pirike néni életét" végig játszani, hiába tehetné ezt Lara Croft felvezetett jellemével. Gondold végig, lenne a kezedben egy rengeteg lehetőséggel rendelkező karakter, akivel nem történik semmi, vagy csak épp valami, így az sem derül ki hogy mennyire lehetne jó. Szóval tökéletes főhős karaktert alkotni szerintem nem lehet önmagában. Főhős típust választani a történethez, ami hihető benne, és belehelyezni a történetbe szerintem két külön dolog, de szerethető-átélhető szerintem csak az utóbbitól lesz, azaz a főhős része kell legyen a történet is.
Bejegyzés: Milyen a jó játékkarakter?
Developer Pixie 2017.10.03. 17:29:39
Bejegyzés: Milyen a jó játékkarakter?
Developer Pixie 2017.06.23. 10:49:48
Amúgy szerintem a tiéd a legjobb megközelítés: meg kell csinálni, leszűrni belőle a tapasztalatot és a következőt jobban csinálni. Hogyha valaki mindig a tökéleteset akarja megalkotni, akkor sosem fog belekezdeni semmibe. Hajrá a játékoddal, majd ha kész van belőle valami, szívesen megnézném!
Bejegyzés: Game Design - a jó puzzle titkai