

Azonban a VR kifejezés nem csak ennyiben merül ki: manapság bővebb leírásaként használják minden olyan megoldásnak, amiben a játékost elszigetelik a fizikai valóságtól. Ettől függetlenül használhatnak hozzá valós tereket (fotókat, videókat), illetve keverve is használhatnak valós és generált környezeti elemeket. A VR-hez headset használata szükséges, és gyakran már létező játék engine-eket használnak az élmények működtetéséhez (pl. Unity, Unreal).
MR
A Mixed Reality kifejezés kis különbséggel ugyan azt jelenti, mint az Augmented Reality, bár az utóbbit többször használják a mindennapi élet során.
Az MR egy overlay a valós világon, ami szorosan kapcsolódik a valós környezethez, és reagálni is képes rá. Képzeljük el például azt, ahogy egy könyvre rávetítjük a fordítását, és minden lapozásnál - értelem szerűen - valós időben frissül a szintetikus tartalom.
A Mixed Reality-hez szokták kapcsolni azokat a headseteket, amik szemövegen keresztül, vetítéssel működnek, mint például a HoloLens.
Kis kitekintés: 360 video
Lehet videófelvétel, vagy grafikus által kreált tartalom, a lényege az, hogy a felhasználó a lejátszás közben tudja szabályozni, merre néz. Ehhez nem kell semmilyen headset, de akár azzal is lehet használni.
Összefoglalva a fentieket igazából annyiról van szó, hogy
- a VR teljesen elszigetel a környezettől és a játékos bármilyen interakcióra képes benne,
- az AR a valóságra épít, de nincs állandó kapcsolat a valóság és a generált tartalom között,
- az MR esetében pedig a valós környezet és a generált tartalom real time interakcióban vannak.
Azt gondolom, hogy itt sok minden kicsit erőltetett még, és bőven alakulni fog a fenti kifejezések mindennapi használata. Addig azonban remélem hasznos volt ez a kis útmutató, amit egyébként az alábbi cikk alapján raktam össze.
Ha tetszett az összefoglaló, nézd meg a többi hasonló cikket is, illetve kukkantsd meg Facebook oldalamat, ahol további érdekes posztok várnak!