Mindent játékokról és fejlesztésről

Developer Pixie

Developer Pixie

Második lengyel-magyar game jam

2017. június 15. - Developer Pixie
Most már szokásom, hogy minden cikket magyarázkodással kezdek, úgyhogy most kimarad a "jajj de későn tudtam csak megírni ezt az összefoglalót" rész. Vagy mégsem? :D
Szóval lezajlott az idei lengyel-magyar game jam. Tavaly tartottuk meg az elsőt, és mindkét alkalommal a Nemesys adott helyet a jamnek. 
screenshot_3_3.png
Ennek a jamnek az a különlegessége, hogy 20 magyar és 20 lengyel fejlesztő együtt dolgozik a játékokon. A téma most is, mint ahogy tavaly is, nagyon erősen kapcsolódott a jam tematikájához, idén a barátságról kellett játékokat csinálnunk, míg tavaly az 1956-os szabadságharc volt a téma.

Mindig meglepődök, hogy minden évben jobb és jobb játékok készülnek el egy hétvége alatt. Így volt ez most is, rengeteg nagyon szuper játék készült. Ez persze nem is lehetett véletlen: minden csapat agyon volt motiválva, ugyanis a fődíj két jegy volt a kijevi Indie Prize-ra. A győztest házon belül szavaztuk meg, a csapatok minden projektet pontozhattak, kivéve a sajátjukat. 

A barátság sok csapatnak a multiplayert és az együtt kocsmázást juttatta eszébe, így szinte minden játék legalább 2 játékosra lett tervezve, és 2-3 darab ivós játék is született.

A nyertes azonban most is egy háborút feldolgozó játék lett, a Battlefield Friends, amiben két játékosnak kell kooperálnia. Az egyikük - a lengyel karakter - egy tankot vezet, a másikuk (a magyar) pedig lőszert gyűjt neki és az aknákat hatástalanítja. Így szoros az együttműködés, és egymást segítve kell megbírkózni az akadályokkal. 
screenshot_2_2.png
Személyes kedvenc projektem azonban egy magyar csapat által készített játék, a Special Friends, amiben két részeg próbál egymást segítve hazajutni. A játékhoz ragdoll mechanikát használtak, és itt is két játékos dolgozik együtt a győzelemért. Erről sajnos nem találtam képet, de majd később pótolom ezt a szörnyű hiányosságot.

A másik kedvencem pedig egy zenei ritmusjáték volt, ahol macskaként éjszaka a holdnak muzsikálva kell minél több zenész pajtást összegyűjteni. Szép lett a játék, és hangulatosnak tűnt, bár nekem nem volt alkalmam személyesen kipróbálni. 
screenshot_4_1.png
A mi csapatunk idén inkább a kísérletezésre ment rá, szerettünk volna csinálni egy online multiplayert. Ez főleg programozó oldalról volt kihívás, de mivel én voltam a 2D grafikus, én is eléggé kiléptem a komfortzónámból. Örülök, hogy megcsináltuk ezt a projektet, mert végül kész lettünk a játékkal, amiben két fura cica próbálja gumicukrokkal dobálni egymást, hogy bebizonyítsák, ki szereti jobban a másikat. 

A játékokat egyébként meg tudjátok nézni itt, ahová folyamatosan kerülnek fel az újabb james projektek. 

Ha tetszett a cikk, olvasd el a többi témába vágó írást is, és keress fel Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről! 

A bejegyzés trackback címe:

https://developerpixie.blog.hu/api/trackback/id/tr9212594811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása