Most már szokásom, hogy minden cikket magyarázkodással kezdek, úgyhogy most kimarad a "jajj de későn tudtam csak megírni ezt az összefoglalót" rész. Vagy mégsem? :D
Szóval lezajlott az idei lengyel-magyar game jam. Tavaly tartottuk meg az elsőt, és mindkét alkalommal a Nemesys adott helyet a jamnek.
Ennek a jamnek az a különlegessége, hogy 20 magyar és 20 lengyel fejlesztő együtt dolgozik a játékokon. A téma most is, mint ahogy tavaly is, nagyon erősen kapcsolódott a jam tematikájához, idén a barátságról kellett játékokat csinálnunk, míg tavaly az 1956-os szabadságharc volt a téma.
Mindig meglepődök, hogy minden évben jobb és jobb játékok készülnek el egy hétvége alatt. Így volt ez most is, rengeteg nagyon szuper játék készült. Ez persze nem is lehetett véletlen: minden csapat agyon volt motiválva, ugyanis a fődíj két jegy volt a kijevi Indie Prize-ra. A győztest házon belül szavaztuk meg, a csapatok minden projektet pontozhattak, kivéve a sajátjukat.
A barátság sok csapatnak a multiplayert és az együtt kocsmázást juttatta eszébe, így szinte minden játék legalább 2 játékosra lett tervezve, és 2-3 darab ivós játék is született.
A nyertes azonban most is egy háborút feldolgozó játék lett, a Battlefield Friends, amiben két játékosnak kell kooperálnia. Az egyikük - a lengyel karakter - egy tankot vezet, a másikuk (a magyar) pedig lőszert gyűjt neki és az aknákat hatástalanítja. Így szoros az együttműködés, és egymást segítve kell megbírkózni az akadályokkal.
Személyes kedvenc projektem azonban egy magyar csapat által készített játék, a Special Friends, amiben két részeg próbál egymást segítve hazajutni. A játékhoz ragdoll mechanikát használtak, és itt is két játékos dolgozik együtt a győzelemért. Erről sajnos nem találtam képet, de majd később pótolom ezt a szörnyű hiányosságot.
A másik kedvencem pedig egy zenei ritmusjáték volt, ahol macskaként éjszaka a holdnak muzsikálva kell minél több zenész pajtást összegyűjteni. Szép lett a játék, és hangulatosnak tűnt, bár nekem nem volt alkalmam személyesen kipróbálni.
A mi csapatunk idén inkább a kísérletezésre ment rá, szerettünk volna csinálni egy online multiplayert. Ez főleg programozó oldalról volt kihívás, de mivel én voltam a 2D grafikus, én is eléggé kiléptem a komfortzónámból. Örülök, hogy megcsináltuk ezt a projektet, mert végül kész lettünk a játékkal, amiben két fura cica próbálja gumicukrokkal dobálni egymást, hogy bebizonyítsák, ki szereti jobban a másikat.
A játékokat egyébként meg tudjátok nézni itt, ahová folyamatosan kerülnek fel az újabb james projektek.
Ha tetszett a cikk, olvasd el a többi témába vágó írást is, és keress fel Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről!