Kedden látogatóink érkeztek a Nemesys irodába: eljött hozzánk néhány lelkes diák, hogy a játékfejlesztésről tanuljanak, a megszerzett tudást pedig egy Erasmus projekt keretein belül fogják felhasználni.
Ez a hét nálunk most a tanulásról szólt, hiszen nemcsak Erasmus-on résztvevő diákok jöttek hozzánk, hanem a lányok napja is most csütörtökön volt, amiről részletesen itt olvashattok.
Én midig nagyon örülök annak, amikor fiatalok érdeklődnek a játékfejlesztés iránt. Azt gondolom, hogy nem lehet ezt elég korán kezdeni, és hogy tök jó kezdeményezés az, hogy közelebb hozzák a fiatalokhoz a fejlesztést. Sokan azt gondolják, hogy ez egy annyira bonyolult dolog, hogy bele se tudnának szagolni. Éppen ezért el sem kezdik. Pont az ilyen kezdeményezések viszont segítenek abban, hogy megmutassák: nem kell különlegesnek lenni ahhoz, hogy az ember azt csinálja, amit szeret!
Az egy dolog, hogy készültünk előadásokkal, és reménykedtünk benne, hogy sikerült hasznos információt is elmondanunk. Viszont mi is megismerkedtünk egy (számomra) újdonsággal: létezik egy előre összerakott RPG készítő program, az RPG Maker. Itt már készre megalkotott keretek és karakterek vannak, ahol csakúgy, mintha épp egy játékot kezdenénk, összeállíthatjuk a karaktereket, csak itt még a pályát, és az interakciókat is nekünk kell bepakolni. Szerintem ez egy nagyon klassz kezdeti terep, hiszen a sikerélmény adott, és nem kell rögtön olyan falakba ütközni, hogy "hogyan rajzoljak és animáljak meg egy karaktert?" vagy éppen "hogyan kódoljak előre beidőzített eseményeket?". Úgyhogy nagyon kíváncsi leszek rá, hogy miket hoznak össze a csapatok, és remélem, hogy majd egy-két projekt hozzám is eljut majd, hogy kipróbálhassam! :)

A program célja egyébként, hogy a videojátékkészítés elsajátítása mellett a diákok megismerkedjenek egyes történelmi korokkal. Ahogy a Laterna Magica Hungary oldalán is írják: "A videojátékokat a szórakoztatáson túl tanulási célokra is fel lehet használni az oktatásban. A játékok hatékonyan tudják fejleszteni a tanulók statégiai, logikai, történetalkotási és programozási képességeit. A CO-GAME projekt célja, hogy a résztvevő fiatalok közösen hozzanak létre olyan videojátékokat, amelyeket különböző történelmi események, személyek és helyszínek inspiráltak."

Egy kicsit az eseményről: irodánkban körülbelül 10 fiatal érdeklődőt fogadtunk. Először Józsa Szabolcs mutatta be a céget és az eddig elkészült játékainkat, majd én beszéltem egy kicsit arról, hogyan érdemes elkezdeni egy játékfejlesztő projektet, és mire érdemes figyelni az egyes lépéseknél. Remélem használni tudják majd a csapatok a gyakorlati munka során is az elhangzottakat :)
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a srácok mit fognak kihozni a projektből, hiszen a téma Mátyás király kora és a Magyarországi reneszánsz. Nekem már régóta forog a fejemben egy ebben a korban játszódó dark fantasy, úgyhogy remélem mernek a csapatok nagyot álmodni :)
Ha tetszett a cikk, olvasd el a többi témába vágó írást is, és keress fel Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről!