Mindent játékokról és fejlesztésről

Developer Pixie

Developer Pixie

Beszámoló: poznani játékkonferencia

2016. október 26. - Developer Pixie

A lengyel-magyar game jam hozományaként most hétvégén részt vehettünk a poznani Game Industry Conference rendezvényen. 

slide-1.png

Általában egy játékkonferencia két nagy elemből tevődik össze: szakmai előadások és kapcsolatépítés. Most sem volt ez másképp, a háromnapos konferencia alatt rengeteg előadást lehetett megnézni, én is beültem vagy 15-re, és minden nap akadt alkalom arra, hogy az ember más cégek fejlesztőit és projektijeit megismerje. 

Sok érdekes előadást hallgattam meg a VR fejlesztésről: mik az alapszabályok, hogyan lehet elkerülni a motion sicknesst, és mire érdemes odafigyelni egy VR játék kiadásakor. Ezen kívül különösen érdekes - és a többi előadáshoz képest kicsit eltérő is - volt az az előadás, ami a fejlesztő - újságíró (vagy blogger / vlogger / kritikus) - játékos kapcsolatokat vizsgálta, és tanácsokat adott arra nézvést, hogyan ne nyírjuk ki egymást :) Én különösen élveztem ezt, hiszen egy személyben vagyok fejlesztő, blogger és gamer is, úgyhogy minden nézőpontot maximálisan meg tudtam érteni. Többek között ez volt az egyetlen előadás amire beültem és nő tartotta. Hm. 

A rendezvény egyik nagy támogatója volt a Techland (ez egy lengyel cég, ami a Dying Light-ot elkövette, szóval örök a szerelem), tőlük rengetegen adtak elő. Elmesélték, hogyan váltak kis indie cégből hatalmas játékfejlesztő céggé, illetve beszéltek game designról és egyéb részterületekről is. Továbbá ők szolgáltatták a kávét az egész rendezvény során, ami meg kell mondjam, meglepően jó minőségű volt.

img_20161022_173617.jpg

A szakmai programot egy nagyon érdekes és gondolatébresztő beszélgetés zárta arról, hogy van-e egyáltalán jövője az indie játékfejlesztésnek (megoszlottak a vélemények). 

 img_20161022_190511.jpg

Az egész konferencia talán legkellemetlenebb élménye az odavezető út volt, ugyanis a kollégáimmal kétszer 14 órát utaztunk oda-vissza busszal. Szerencsére maga a szállás viszonylag közel volt a rendezvényhez, és a hotel teljesen fel volt készülve a játékfejlesztőkre és maga a város is gyönyörű volt. 

23410.jpg

A szervezők pedig minden estére kitaláltak nekünk valami programot: az első este a remek lengyel söröket és kolbászokat kóstolhattuk meg, a második napon pedig a Twitch jóvoltából mehettünk el egy elég jól sikerült partyba, ahol nemcsak étel és ital volt, de mindenféle mókás ruhába beöltözve még fotót is csináltathattunk magunkról.

img_20161022_231458.jpg

Maga a konferencia egy hatalmas game expo része volt, ahol rengeteg játékot próbálhattunk ki, sok verseny és egyéb esemény közül válogathattunk, és még egy űrtraktor is ki volt állítva (a farm-szimulátorok kiállítóhelyén). Itt szereztem az utánozhatatlan totorós kulcstartómat is, amire utolsó váltott zlotyijaimat vertem el :)

img_20161021_113221.jpg

Szóval azt kell mondjam, nagyon mozgalmas volt ez a hétvége. Sajnos az előadások nagy része csak a felszínen érintette a címadó témát - hiszen nem is volt mindig idő jobban belemerülni. Ettől függetlenül én szívesen vettem volna pár mélyebb, szakmaibb előadást, mert körülbelül három olyan program volt csak, amiből igazán tanulhattam. De az a három nagyon gondolatébresztő volt, úgyhogy tervezem is, hogy mindről külön írok majd - na nem az előadásról, hanem magáról a témáról. Tartsatok velem akkor is! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://developerpixie.blog.hu/api/trackback/id/tr2311839163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása