Mindent játékokról és fejlesztésről

Developer Pixie

Developer Pixie

A grafikusi élet szépségei - interjú Molnár Annával

2018. január 21. - Developer Pixie

Anna jelenleg concept artist-ként dolgozik egy játékfejlesztő cégnél. Már jópár éve van a szakmában, és lelkesen készít saját projekteket is. Minden érdekli, nem csak a grafika területei, és most mesél is nekünk karrierje alakulásáról. 

anna03_2.jpg

Kérlek mesélj magadról egy pár szót: mióta rajzolsz, hogyan alakult a karriered?

Autodidakta vagyok, már a bilin ülve rajzoltam, van róla fotó, bizonyítani tudom. :)
Gimnázium mellett is végig rajzoltam különböző helyeken, mert sajnos nem művészeti iskolába jártam. Így elsőre az egyetemre se vettek fel, úgyhogy egy év külföldi munka után hazajöttem, hogy elvégezzek egy OKJ-s képzést, aminek a második évében már dolgoztam a szakmában.


A kezdeti években mint alkalmazott grafikus: logókat, arculatokat, weboldalakat, nyomdai anyagokat terveztem. Aztán pár év után rájöttem, hogy inkább olyat szeretnék csinálni, ahol többet tudok rajzolni. Átmentem az animáció- és filmiparba, egy nagy utómunka stúdiónál kezdtem dolgozni. Ezt már jobban élveztem, és rengeteget fejlődtem. Ez idő alatt már dolgoztam a saját játékomon, és egyszer, csak félig komolyan, jelentkeztem egy kis indie játékfejlesztő céghez, ahova végül el is mentem dolgozni. Itt is rengeteget tanultam, belefolyhattam a fejlesztés különböző területeibe  és kipróbálhattam magam technikailag is. Innen mentem át a mostani munkahelyemre, ami szintén játékfejlesztő cég.

character_close_005.jpg

Mikor döntötted el, hogy neked bizony játékfejlesztésben kell dolgoznod?

Talán az első game jam után, amin részt vettem. Bár oda már úgy mentem, hogy már készült a saját játékom, meg más játékába is bedolgoztam. A jam után rájöttem, hogy nem csak hobbiból akarom ezt csinálni. Bár előtte volt egy nyár, amikor csak részmunkaidőben dolgoztam a munkahelyemen, hogy a játékomon dolgozhassam, úgyhogy azt hiszem nem volt konkrét pillanat, mindig a játékfejlesztés felé húzott a szívem.

Jelegleg 2D grafikusként tevékenykedsz. Mit takar ez a munkakör? Hogyan telik egy átlagos napod?

Ha megkérdezik, hogy mivel foglalkozom, egyre kevésbé szeretem azt mondani, hogy grafikus, mert annyira sokféle ez a szakma, és általában azt hiszik, hogy logókat meg prospektusokat tervezek. Úgyhogy mostanában azt szoktam mondani, hogy 2D graphic artist/concept artist vagyok a játékfejlesztésben. A teljesen laikusoknak viccesen azt szoktam mondani, hogy egész nap rajzolok és játszom. Persze ennél azért sokkal többről van szó.
Jelenleg a napjaim nagyrészét a concept art teszi ki.


Nagyon röviden leírva: ez abból áll, hogy a fejlesztés elején összeülünk, ötletelünk, kitaláljuk, milyen legyen a stílus, a világ, a karakterek, gyakorlatilag minden, ami a játékba kell. Utána rengeteg rajz készül, minden apró részletről, majd ezek alapján még több rajz készül, majd még több iteráció, és így folytatjuk tovább a munkát és formáljuk véglegesre vizuálisan a játékot.

Van más oldala is a fejlesztésnek, ami érdekel?

Igazából minden, persze van ami kicsit kevésbé, van ami kicsit jobban.
A 3D-t és az animációt extrán szeretem. A game design is nagyon érdekel, amikor dolgoztam a saját játékomon,  meg is lepődtem, hogy mennyire élveztem excel táblákban számolgatni, hogy mi hogy legyen, mi függjön mitől, miből mi következzen. Szeretem a történeti, és a mögöttes pszichológia részét is, mert érdekelnek az összefüggések, és hogy mi, milyen hatást vált ki az emberekből.

anna-molnar-cam-creature.jpg

Dolgoztál már kisebb és nagyobb csapatban is. Neked melyik tetszett jobban? Van olyan dolog, ami nélkül szerinted nem lehet csapatban dolgozni?

Mindkettőnek megvan a pozitív és negatív oldala, így nehéz választani. Nem is tudom. Talán azt mondanám, hogy az adott cégtől és csapattól függ. Szerintem ami nélkül nem lehet csapatban dolgozni, az a jó kommunikáció. Ez nagyon fontos. Ha ez nincs, akkor mindegy, hogy két fős csapat vagy multi.

A rajzoláson kívül mit csinálsz szívesen a szabadidődben?

Rengeteg mindent, nyáron motorozom, télen snowboardozom. Elég aktív szociális életet élek, szeretek a barátaimmal lenni és mindenfelé eljárkálni, utazni. Mellette szeretek otthon is lenni a cicámmal, olvasni, játszani, festeni és rajzolni szabadidőmben is.

Van saját, hobbi projekted? Ha igen, van kedved beszélni róla?

Van, de jelenleg nem fejlesztjük sajnos. Egy tamagochi jellegű digital pet játék. (A játék elérhető itt.) Nagy szerelemprojectem volt, és még mindig szívesen dolgoznék rajta, de most kicsit mások lettek a prioritások és egyelőre befektető sincs a játékra. Mindenesetre nagyon sokat tanultam belőle és sokat köszönhetek neki, úgyhogy ha nem is kerül kiadásra, akkor is sikertörténet marad a számomra.

kameleon.jpg

Mit tanácsolsz azoknak, akiket nagyon érdekel a játékfejlesztés és a grafika? Hogyan kezdjenek neki, mit érdemes csinálniuk?

Kicsit klisé tudom, de mindenkinek azt tanácsolom, hogy csinálja azt, amit szeret. Az életünk nagy részét munkával töltjük, ezért érdemes olyat csinálni, amit élvezünk. Persze ezt nem olyan könnyű eldönteni, főleg ha sok minden érdekel. Lehet, hogy egyszer én is megunom és kitalálom, hogy inkább asztronauta akarok lenni, vagy természetvédő. Én olyan vagyok, hogy ha kitalálok valamit, akkor megyek, elkezdem tanulni és csinálni. Nem hallgatok olyanokra akik azt mondják, hogy “ebből nem lehet megélni”, vagy “már késő elkezdeni”. Nekem az a tapasztalatom, hogy ha az ember nem adja fel, és megragadja a lehetőségeket, akkor nincsenek akadályok.
Így, aki grafikus szeretne lenni, annak azt tanácsolom, hogy hajrá! Csinálja, járjon rajzolni, tanuljon anatómiát, perspektívát, színtant, festészetet, üljön be kávézókba krokizni. Kitartóan, mert ez egy olyan dolog amit élete végéig tanul az ember. Nem lehet azt mondani, hogy jártam rajzolni másfél évig és akkor kész, ki van pipálva.
A játékfejlesztés szerintem egy nagyon szerencsés terület olyan szempontból, hogy mindenki megtalálhatja benne önmagát, legyen akár író, zenész, festő, programozó, producer vagy akármi. Csak csinálni kell és nem feladni. :)

Köszönjük Annának, hogy ilyen lelkesen elmesélte élményeit! Ha valakinek van még kérdése, keresse meg  nyugodtan a blogon keresztül, szívesen megosztja a tapasztalatait! :)

A cikkben minden kép Anna munkája.

Ha tetszett az interjú, olvasd el a többi témába vágó írást is, és keress fel Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://developerpixie.blog.hu/api/trackback/id/tr3013592439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása