Mindent játékokról és fejlesztésről

Developer Pixie

Developer Pixie

Kik is játszottak 2016-ban?

2017. április 01. - Developer Pixie

Kijött a 2016-os ESA game industry statisztika, úgyhogy gondoltam írok egy kis összesítőt arról, hogyan alakult a játékpiac tavaly. Kik játszottak, milyen játékokkal? A kutatás egyébként Amerikában zajlott, úgyhogy az adatok Európában nem biztos, hogy helytállóak. 

Kik játszottak 2016-ban Amerikában? 

 

screenshot_1.png

 

A legnagyobb játékos réteg Amerikában a 18-35 év közöttiek (29%), illetve a 18 év alattiak (27%). Ez annyira talán nem is meglepő, mert a videojáték még mindig inkább a fiatalok szórakozása. Kivéve az idősebb nőket, akik látszólag nagyon szeretnek játszani: a nők között ugyanannyi 35 év alatti játszik, mint 35 év feletti. Ez egy érdekes dolog szerintem, és arra gyanakszok, hogy ez az internetes és mobilos játékokat érinti inkább, bár erre a kutatás nem tér ki. 

Ami viszont különös, hogy 2015 óta romlott a nemi megoszlás a játékosok között. Míg 2015-ben Amerikában 56-44% volt (a férfiak javára), addig tavaly 59-41% volt a férfi-női megoszlás. Én meg voltam róla győződve, hogy a női játékosok száma és aránya folyamatosan nő a játékosok között, és meg is voltam elégedve az 56-44 aránnyal, úgyhogy most szomorúan láttam a csökkenő tendenciát. Kíváncsi leszek, mit hoz az idei év ebben a tekintetben. 

 

 

Érdekes az is, hogy a játékosok több mint a fele rendelkezik PC-vel és/vagy konzollal. Én nem számítottam rá, hogy a konzol ennyire elterjedt a háztartásokban, de valószínűleg Amerikában kicsit más a helyzet, mint itthon. Itthon azért a játékosok nagy többségének van otthoni gépe, de az már koránt sem annyira biztos, hogy konzolja is. Olyanról, őszintén megmondom, itthon még nem hallottam, akinek csak konzolja lenne és gépe nem, de persze biztos olyan is akad :) Meg azért most már egy gaming PC sem olyan olcsó, és sokszor a konzol a gazdaságosabb megoldás - akkor is, hogyha mellette van egy kisebb teljesítményű asztali gép, amin az újabb játékok már nem futnak el. 

 

console-vs-pc.png

 

 

A játékosok általában 6.4 órát töltenek játékkal egy héten, ami a napi körülbelül egy órás játékidőnek felel meg, és a játékosok fele szeret multiplayer játékokkal vagy játékmódokkal is játszani. 

Nagyon örültem, mikor megláttam, hogy az átlagos játékosok fele ismeri az esportot, és leggyakrabban social medián keresztül követi az eseményeket. Sőt, a játékosok 40 százaléka még VR eszköz vásárlását is tervezi! 

 

Milyen játékokkal játszottak a legtöbben? 

Itt is nagy meglepetés fogadott, eddig csak ránézéste könyveltem el a trendeket, de most tüzetesebben is megvizsgáltam. Az történt, hogy teljesen külön elemezték a konzol és PC játékpiacot - és minden játékzsánert a platformok alapján vizsgáltak. Végül is logikus, de valahogy nem gondoltam eddig bele. 

Szóval két ábrát tettek közzé: 

screenshot_2.png

screenshot_3_1.png

 

Ezek alapján a videójátékok (konzol) közül az akció, sport és RPG kategóriák a legnépszerűbbek, míg PC-n elsöprő többséggel a stratégiai játékok (36,4%!) és casual játékok lettek a legnépszerűbbek - bár harmadik helyen itt is az RPG áll. 

Emellett, mivel imádom a listákat, végignyálaztam a legsikeresebb játékokat is. Ehhez nincs is mit hozzáfűzni: 

screenshot_4.png

screenshot_5.png

A Fallout készítői nagyon elégedettek lehetnek :) 

 

Ha tetszett az írás, olvasd el a többi játékokkal kapcsolatos bejegyzést is, és keress fel Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://developerpixie.blog.hu/api/trackback/id/tr2712360811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása