Mindent játékokról és fejlesztésről

Developer Pixie

Developer Pixie

Bemutató: Bound

2016. október 03. - Developer Pixie

A Bound egy művészi platform játék a Plastic stúdiótól, ami augusztusban jelent meg. Érdekessége, hogy a játékos egy balerinát irányít (aki mellesleg egy hercegnő is). 

bound1.jpg

Még nem játszottam végig a játékot, így mélyebb elemzés - és ezért spoiler - itt nem várható :)

Az első benyomásom a Boundról meg kell mondjam, nem volt kellemes, mégpedig a bevezető rész miatt. De hálég hamar túljutotunk rajta és azt már nagyon élveztem, amikor belecsöppentünk a játékba.

A Bound színek és a formák kavalkádja, az animációkról pedig csak ódákat tudnék zengeni. A játéktér egy kockákból álló és örökké mozgó világ, amiben az összes elem stilizáltan jelenik meg.

bound2.jpg

Kifejezetten szépen alkot egységet a szögletes és kemény vonalakból álló háttér a játékos karakter finom mozdulataival - látszik, hogy stílusilag és művészileg nagyon át van gondolva a játék. Tetszett az is, hogy szép párhuzamot von a játékvilág és a valóság között, bár a történetet végig még nem ismerem, de amit láttam belőle, az felkeltette az érdeklődésemet.

Magát játékot három és fél év alatt készítették, ami egy ekkora játék esetében soknak számít, azonban több változtatás is csak így kerülhetett bele (a táncos karakter ötlete például csak másfél év után merült fel, és mekkora szerencse, hiszen később ez lett a játék egyik legegyedibb eleme). 

Azt gondolom, hogy a Bound inkább egy audio-vizuális élmény, semmint a szó szoros értelmében "játék", ugyanis sem speciális skill, sem puzzle solving nem szükséges hozzá. Az ember egyszerűen csak leül, elmerül a játékvilágban és kikapcsolódik. Én a Bound-ot leginkább egy interaktív művészeti kiállításhoz hasonlítanám, és akként értékelve tényleg nagyon jó. 
bound3.jpg
Azonban ha kicsit szigorúbb szemmel nézünk a Bound-ra, hamar feltűnő lesz a navigáció nehézsége a rossz kamerakezelés miatt, valamint az egyre unalmasabbá váló részek, amikor a játékost megfosztják minden irányítástól és passzív szemlélővé redukálódik - talán ez a legnagyobb hibája a játéknak, hiszen a játékosnak amúgy is nagyon kicsi hatása van a játékvilágra. Ezért zavart engem a játék kezdete is, mert azt éreztem, hogy lassú és érdektelen részeken kell átvergődnöm, ahol ráadásul időről időre még a kontrollt is elveszik tőlem. 
A történet kedvéért azonban mindenképpen végig szeretném játszani. A sztori és játékvilág kapcsolódása nagyon ígéretesnek tűnik, hiszen a főszereplő gyermekkori családi élményeit éli újra a játék folyamán, de ennél többet nem szeretnék elmondani róla. Tényleg elég erős képek és szimbólumok kerülnek elő, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy mire futtatják ki. 
bound2_1.jpg
Végeredményben tehát a Bound egy gyönyörű és nagyon hangulatos játék, amit mindenképpen érdemes kipróbálni. Főleg azokra a napokra ajánlom, amikor a munkából hazaérve fáradtan és kedvetlenül az ember szeretne kicsit feltöltődni.
Nagy előnye a Boundnak, hogy kezdő játékosok is egyszerűen eligazodnak a játékban - az irányítása eléggé intuitív, ráadásul nem nagyon lehet rossz dolgot csinálni, hiszen "csak" végig kell táncolnunk a pályákon! :) 

 Írjátok meg ti is, mit gondoltok a Boundról! 

A bejegyzés trackback címe:

https://developerpixie.blog.hu/api/trackback/id/tr7311752901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása